Day 3 : On 5th, Top of the Rock and more

9 juni 2018 - Manhattan, New York, Verenigde Staten

Donderdag 7 juni 2018

Na de scrambled eggs een wandeling te gaan doen om ergens Rockefeller Centre in te voegen, tenslotte niet voor niets bij onze boeking vouchers voor Top of the Rock gekregen.

Leuk rondje gemaakt via 5th, Avenue of the Americanos waarin we o.a ook langs Radio City Music Hall en t gebouw van de televisiezender NBC kwamen bekend van de tv-serie Law & Order en Friends, de Late Night Show van Jimmy Fallin én The Voice waarbij natuurlijk n foto genomen moest wordrn in de bekende draaistoel.

Daarna was t de beurt aan Rockefeller Centre waar we vanaf de Top op de 67ste ( +2 ) verdieping van bovenaf the Big Apple konden bekijken!

Na de koffie op weg naar o.a Grand Central, Chryslerbuilding, the NY Library (Braynt Park) en onderweg nog een lekker verfrissend vitamine C drankje gekocht want over het weer hoor je ons niet klagen. Het is steeds tussen de 21 en 25 graden met morgen zelfs een piek naar de 28 waarna er voir t weekend wel wat regen wordt voorspeld.

Via 5th naar een ander iconisch gebouw Flatiron gelopen en daar lekker in Madison Square Park op n benkske gezeten want nogmaals dat is wat deze drukke, chaotische stad zo leuk maakt, overal kom je parkjes tegen waar je lekker je hapje of drankje wat je bijv bij zo, n ook weer typisch newyorks hoekstalletje of deli gekocht hebt, opeten/drinken om even de voetjes wat rust te gunnen!
Om het af te leren dus weer n " block" of 15 gelopen naar t hotel om bij te tanken van weer zo'n 18.000 stapjes.

Nadat we ons opgefrist haddrn in de heerlijke badkamer van t Riu het avondleven ingegaan om ergens n hapje te eten. Uiteindelijk werd het Dave & Busters waar we n heerlijke Philly cheese steaksandwich aten.

Via het bekende 42th Street/ theaterdistrict en TS weer naar t hotel gelopen waar we nu de tv aangezet hebben en wat liggen bij te komen van deze gezellige dag New York City.

Wat morgen weer zal gaan brengen? Geen idee.......
Heerlijk toch, vakantie.

Have a nice day, we're going to sleep now.

C&H