Dag 6 : walk, shop, Puerto Rico Dayparade......drizzle

11 juni 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

Zondag 10 juni 2018

Onze laatste dag alweer in the city that never sleeps.....
Met de must sees van ons lijstje afgevinkt en aangezien er voor vandaag bewolking en drizzle ( van de fijne regen die de hele dag zo'n beetje aanhoud) beloofd maar gewoon wat gaan lopen hier in midtown.

Wat wel bijzonder was aan vandaag, het was Puerto Rico-day vandaag, een feestdag voor alle Puertoricanen hier in de USA met een parade als start waarbij ieder jaar, schrik niet, rond de 1 miljoen mensen van genieten.
De groepen en praalwagens en alles wat daar tussenin valt, staan opgesteld tussen 44th en 48th straat om vervolgens daarvandaan over 5th Avenue helemaal totaan 97 th street te gaan paraderen.
Toeval wil dat wij dit jaar oktober met de cruise San Juan ook zullen aandoen, extra leuk dus.

Langs 5the Ave stond het inderdaad rijen dik, overal de vlag en feestvierders en aan het begin van de parade liepen o.a alle ( veelal ook hispanics) hulpverleningsdiensten met veel trots en strak in de ceremoniele uniformen en de burgemeester van NYC en allerlei hoogwaardigheidsbekleders, gevolgd door een lint van mensen in de nationale kleuren.
Ook was er heerlijke muziek en dito dames met als hoigtepunt Miss Puerto Rico, dit jaar een bekend model welke de hoofdrol in de clip van Despasito heeft gespeeld.

Omdat de parade uren zou gaan duren zijn we tussendoor zo nu en dan gaan kijken in de straten waar men opgesteld stond, afgewisseld met zo nu en dan een winkel.

Uiteindelijk met n bakske in Bryant Park beland waar ons weer opviel dat het daar zo heerlijk rustig is ondanks dat je middenin de drukte van the Big Apple zit.

Via Broadway al shoppend zoetjes aan naar het hotel gewandeld met een (toepasselijke)pitstop op Times Square (Cor zit nu naar de GrandPrix te kijken waarbij onze Max 3de werd vandaar mijn woordkeuze ) een churro opgepeuzeld.

Voor ons (voorlopig) laatste etentje hier in de VS besloten we naar Hard Rock Cafe op Times Square te gaan om nog een beetje New Yorkse drukte op te snuiven en n laatste blijk te kunnen werpen op de bekende reclameborden, een laatste bezoek aan de M&Mshop om vervolgens heel verstandig toch maar geen impulsaankoop te doen om langs enkele van de beroemde theaters de laatste stappen ( toch weer iets meer dan 18.000 vandaag) hier te zetten.

Morgen staat in het teken van onze terugreis! We kunnen 's morgens lekker op t gemakske douchen, tutten, ontbijten en dr koffers pakken om zo rond het middaguur te taxi te pakken naar JFK.
Als alles volgens het boekje gaat, zet ons vliegtuig tegen 16.15 uur Nyc-tijd koers naar Schiphol.
Tegen 07.00 uur dinsdag hopen we daar te landen en op weg te gaan naar alles wat ons lief is in ons kikkerlandje!

Wij hebben in deze kleine week New York veel gelopen, gezien, gehoord en vooral genoten!!

C&H

1. Wies en Ingrid:
    11 juni 2018
    Zag er weer fantastisch uit. Hele goede terugreis
  2. Mieke:
    11 juni 2018
    Helen en Cor , heel fijne reis terug , het is wel weer de moeite geweest zo te lezen , tot horens.
  3. Ingrid:
    11 juni 2018
    Safe flight home, see u soon when you're back