Day 2: in en rondom Central Park

7 juni 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

Woensdag 6 juni 2018

Na onze eerste " goodnightsleep" hier in NYC ( tuurlijk weer lekker vroeg wakker ) en na het ontbijt hier in t Riu de eerste hele dag besloten deze te besteden aan/in Central Park en allerlei andere bekende bezienswaardigheden die hierbij " in de buurt" te zien zijn.
Via 7th Ave naar t begin van onze wandelroute gelopen welke ons al snel naar een bekende stek hier voerde nl het grote merken warenhuis Bloomingdale's.
Hier kun je je verhalen aan de vele bekende en niet te betalen merken als Louis Vuitton, YSL, Marc Jacobs e.v.a, zelfs je plasje doen is in stijl kan ik uit ervaring vertellen. We werden overigens keurig welkom geheten met " Welcome back in New Amsterdam" toen we antwoord gaven op de vraag waar we vandaan kwamen!
Ook de nieuwste vestiging van het voor de meeste dames onder ons wel bekende Magnolia Bakery is hier te vinden ( en voor wie dit niks zegt, hier kocht de hoofdrolspeelster van Sex and the City, Carry Bradshaw naar cupcakes en taartjes. Bij een van de eerste vestigingen op Columbus Ave hebben wij overigens wat later op de dag n cappuccino met n taartje gegeten.
Over cupcakes gesproken, even verderop op onze route zat Sprinkles waar je er eentje uit n ATM-apparaat kunt halen, alsof je geld pint zeg maar.....

Toen bracht de route ons naar Central Park waar we een flinke ronde hebben gedaan o.a langs de Zoo, the Boathouse, the Bow Bridge, Strawberry Fields ( Imagine John Lennon) en een echt ' landmark" hier in NYC Bethesda Fountain waar zowat ieder bruidspaar n foto maakt.
Uiteindelijk dus zo'n 3/4 van t park gezien en toen nog de hele weg weer teruggelopen met zo nu en dat even n pauze in een van de vele parkjes hier in de stad.Een ervan was recht tegenover dr ABCstudio's/ kantoor bekend van o.a American Idol. Voor de kenners onder ons , we zijn dus gestart op 42th Street en uiteindelijk tot 73th Street en weer teruggelopen wat volgens de teller goed was voor ong 21.000 stappen!!

Hiervan even bijgekomen op de hotelkamer om daarna weer op te lopen naar de Hudsonriver om het vliegdekschip Intrepid nog eens te zien en weer terug.

Na n bakkie Starbucks op Times Square even de pootjes omhoog om vervolgens maar weer op pad te gaan om wat te eten. Buffalo Wild Wings is het geworden deze keer.

Nu op de kamer aan t bijkomen en plannen aan t maken voor morgen. Een van de dingen die op t lijstje staan is naar Top of the Rock ( bovenop Rockefeller Centre), dit kregen we als extraatje bij de boeking. Wat verder nog.....dat lezen jullie morgen dan wel weer.

Ps we kregen n appje van de oppasbuuf dat ze lekker met de katjes gekroeld had en dan is je dag toch pas weer helemaal goed.....

C&H

1. Patricia van hoof:
    7 juni 2018
    Aardig eindje gelopen.hopelijk volgen er meer van deze topdagen
  2. Catja:
    7 juni 2018
    Leuk om je verhalen te lezen Helen. Wij gaan volgende maand met de kids
  3. Petra:
    7 juni 2018
    Wauw dat was een flinke wandeling, maar dat is geen straf in Central Park
  4. Patricia Vlemmix:
    7 juni 2018
    Goed voor de kuitjes haha ik zie het zo weer allemaal voor me...heerlijk! Geniet ervan!
  5. Monique Goossens:
    7 juni 2018
    Mooi eerste dag! Wat heerlijk.... gaaf!
  6. Tjits vanHolland:
    7 juni 2018
    Weer genieten in jouw favoriet vakantieland. Ik lees graag mee.
  7. Marlies kraan:
    7 juni 2018
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, heeeel veel plezier daar in het geweldige New York👍
  8. Ingrid:
    8 juni 2018
    Ooh, klinkt allemaal goed en ik geloof dat ik ook op zoek moet naar de ATM voor cupcakes, of iig Magnolia Bakery want die staat ook op mijn lijstje, super om jullie te kunnen volgen, nog veel fun and njoy