Dag 5 : Walking Brooklyn neighborhood , THE bridge and more

Zaterdag 9 juni 2018

Zoals de titel van t verslag van vandaag verraad, vandaag na het ontbijt een yellow cab, jawel jullie zien het goed, een taxi gepakt naar Brooklyn. Dit omdat we terug willen lopen naar Manhattan over de Brooklyn Bridge en we dan zo de voetjes een beetje zouden sparen vandaag, hoewel de teller toch op 10 na nog 20.000 stapjes aangeeft nu we terug op onze hotelkamer zijn, maar toch.....

Aangekomen in Brooklyn Park eerst wat uitleg gekregen van n vriendelijk volunteer en daarna de route langs de 6 pieren gaan doen. Moet zeggen dat dat ook weer geweldig leuk was. Er is van alles te doen en te zien buiten het prachtige zicht op de skyline van Manhattan uiteraard wat steeds met je meegaat!
Wat nu ook extra leuk was, was dat het weekend was en je overal weer gezinnetjes en stelletjes van en met elkaar zag genieten of het nu voetballen van de kleintjes was of van de rij bbq's waar kinderfeestjes gevierd werden of gewoon een wandeling in de zon! Erg leuk om de newyorkers zo ook eens " in het echt" te zien. Als het niet zo warm was geweest waren we ook nog omhoog gelopen naar Brooklyn Heights maar dit nu maar voor n volgende keer op het lijstje laten staan.

Na een korte break onze route vervolgd naar " Dumbo" de Down Under Manhattan Bridge Overpass. Ook hier weer veel groen, oude warehouses met restaurantjes en winkeltjes én de plek waar je dé iconische foto van de Manhattan Bridge kunt maken, mits je daar niet met tientallen anderen zou staan tenminste. De foto toch maar gemaakt, ietsje minder mooi dan maar maar kan wel van de bucketlist af, been there done that!

Toen op zoek naar de opgang van de Brooklyn Bridge wat ook niet al te moeilijk was want even later zagen we n stalletje waar je water kon kopen en guess wat.....gevonden!
Hoewel t zonnetje flink zijn best deed en de brug best stevig omhoog liep was dat toch ook wel weer syperleuk om te doen en he maakt weer wat mooie foto's en die hadden we nog niet genoeg.

Volgende stop Starbucks voor wat vocht én WiFi om te kijken wat we vervolgens gingen doen.
Op ons lijstje stond nog een bezoekje aan voor ons 2 bekende tattooshop en dus aan de wandel maar weer, dit keer n stukje Chinatown en Little Italy gezien voordat we bij de eerste shop aankwamen no die van Ami James en Chris Garver " Five Point".
Eerder in 2012 was ik met Tim ook al in deze shop hoewel deze ergens anders gevestigd was toen en kreeg Tim een tatoeage en nu was manlief aan de beurt, stond al even op zijn verlanglijstje.
Met de tattoo van Tim als inspiratiebron tekende de artist Anthony Low de tattoo voor Cor zodat deze " matchen". Moet zeggen het is een prachtexemplaar geworden en het was een toffe sfeer en dus kan Cor weer wat afvinken.

Toch wilden we ook nog naar shop nummer 2 Gritt and Glory wat een klein halfuurtje verder was. De weg daarheen was echt de moeite waard, leuke wijk Little Italy.
Helaas niemand van de voor ons bekende artists (Megan Massacre of Nikki Simpson) aanwezig dus als troost een t-shirt en een grote-meisjes kleurboek van Megan gekocht, weet niet wat ik gedaan had als ik een van hen daar getroffen had.....

Al teruglopend kwamen we Pizza Beach tegen. Toevallig was ik van dr week op zoek naar n pizzeria en kwam ik deze tegen op n foto van Waylon die daar vorige week nog was en tja....een mens moet toch wat en dus besloten we in deze hype-tent even wat te eten

Eenmaal weer op de weg terug naar ons tijdelijke nestje snel een taxi aangehouden, je moet ook niet gaan overdrijven tenslotte......

Namens onze, voor vandaag, vrolijke voetjes, een fijne dag! H&C